Marint kollagen

av hvitfisk fra Nord-Atlanteren

Unik kollagen av torsk

Seagarden Kollagen innehåller kollagenpeptid norska arktiska torskskinn. Kollagen är den huvudsakliga beståndsdelen i leder, muskler, hud och brosk och utgör en tredjedel av den totala kroppsproteinet. Från mitten av 20-talet försvaga kroppens kollagen nivå gradvis, och leder således mer benägna att bära och hudens kollagen kvaliteten försämras.

Till SeaGarden Tabletter >>

Till SeaGarden Fiskmjöl >>

Klicka i hörnet för helskärm!

Varför Marint Kollagen?

Fullvärdig proteinkälla med hög kvalitet

• En komplett proteintillskott med alla essentiella aminosyror och vitaminer, mineraler och omega-3-fettsyror (EPA + DHA).

Hög biotillgänglighet.

• Lättsmält och absorberas snabbt av kroppen.

Unika bioaktiva peptider

• Kan utöva positiva effekter i kroppen - såsom antioxiderande egenskaper.

Källa av jod och vitamin B12

• Produktens naturliga innehåll av jod och vitamin B12 hjälper till att öka energinivån.

Hög halt av marint kollagen

• Kollagen är den viktigaste beståndsdelen i lederna, muskler, hud och brosk och utgör en tredjedel av den totala kroppsproteinet.

• Marint kollagen typ I-kollagen som hjälper till att bibehålla den styrka och flexibilitet bland andra leder, bindväv, ben och hud.

• Vår marina kollagen från norska torskskinn och ger effektiva peptider med hög biotillgänglighet. Dessa kan påverka kroppens egen produktion av kollagen.

• Torsk Protein gjorts av filéerna torsk ångas så att alla naturliga näringsämnen bevaras.

Rekommendationer för protein

Doseringen av protein beror på vad du vill uppnå. Direktoratet för Health rekommenderar en proteinintag på 10-20 procent av det dagliga energiintaget (min. 50 g protein för en vuxen med ett dagligt energiintag av 2000 kcal). Studier visar att den bästa hälsoeffekt uppnås genom att äta fisk varje dag. Direktoratet för hälsa rekommenderar att äta minst 300-450 g fisk per. vecka. Den rekommenderade dosen av kapslar: 6-10 kapslar om dagen.

Tips för användning

1 matsked (10 g) av vår protein blandat med en smoothie eller juice av grönsaker, frukt och bär ger dig en fräsch drink före och efter träning, eller som ett trevligt litet mellanmål. Vår produkt passar bäst med grönsaker, frukt och bär. Vi rekommenderar grönsaker som morötter, broccoli och gurka; frukter som citron, äpple och apelsin; och bär svarta vinbär och blåbär. För en mildare smak, kan du lägga till yoghurt, skyr, kvark, kefir eller Biola. Du kan också lägga till vår protein i soppor, såser och grytor. Gärna använda shaker.

Den rekommenderade dagliga dosen

Vi rekommenderar en daglig dos av 1 matsked (10 g). 10 g pulver motsvarar 60 g torsk.

Kosttillskott bör inte ersätta en balanserad och varierad kost. Den rekommenderade dagliga dosen bör inte överskridas.

Handla här!

e-post: lasse.foreningslandslaget@telia.com