Seagarden Marine Collagen

Näring för hud, hår och naglar.

Nutricoll Marint Kollagen av hållbar viltfångad torsk från det kristallklara vattnet i nordatlanten. Kollagen av typ I som innehåller bioaktiva oligopeptider som produceras från torskskinn. Genomsnittlig molekylvikt 3 kDa, 93% protein, alla 9 aminosyror, GMO-fri, mycket snabb löslighet och mild smak. Bra efter övning och återställningsdryck.

Ett 10-tal redovisade studier, från presenterad forskning

gällande Marint Kollagen Peptider visar:

•  Reducerade antal rynkor i huden

•  Begränsar utveckling av celluiter

•  Påverkar positivt kroppens egenproduktion av collagen,

vilket positivt påverkar ömmande leder

Kollagen minskar hudens åldrande tecken

Från mitten av 20-årsåldern kommer kroppens naturliga produktion av kollagen och elastin att minska, och kollagenfibrerna blir svagare. Hudstrukturen förändras och resulterar i svagare och tunnare hud, och en torrare och mindre elastisk hud. Detta syns i form av fina linjer och rynkor, och att det kan påverka kroppens bindväv, vilket ger stabilitet och flexibilitet.

I fiskskinn är kollagen ett viktigt strukturprotein som produceras och organiseras i celler i hud och bindväv, och det spelar en viktig roll i benvävnad. Kollagen upprätthåller elasticitet, flexibilitet och styrka i kroppen och kan benämnas "lim" som håller kroppen ihop.

Fisk-härledda kollagen peptider får mer och mer uppmärksamhet på grund av deras gynnsamma egenskaper jämfört med däggdjurs härledda ingredienser. Kollagen erhållen från marina källor är av typ 1 och produceras och lagras i celler i hud och bindväv samt spelar en viktig roll i benvävnad. Typ 1 är den vanligaste typen av kollagen och är huvudtypen hos människor.

• Naturliga råvaror skördade från Nordatlanten

• Kollagen typ 1 med god och snabb löslighet

• Genomsnittlig molekylvikt: ≤ 3000 kDa och ≤ 6000 kDa

• Biologiskt tillgängligt protein som lätt kan smältas

• Mild smak och lukt, naturligt utseende

• GMOFree

• Proteininnehåll över 90%

• PH 5.0 - 7.0

• Fri från konstgjorda tillsatser och konserveringsmedel

• Låg tungmetallhalt

Vad är kollagen?

Kollagen fungerar som "lim" som håller vår kropp tillsammans. Kollagen, från det grekiska ordet Kolla (betyder lim), är ett strukturellt protein som ger styrka, elasticitet och flexibilitet för hud, leder och ben.

MARINT COLLAGEN PROTEIN TYPE 1

Kollagen är viktigt för att behålla en ung och smidig hud. De två vanligaste typerna av kollagen är typ I och typ II. Typ I finns i hela kroppen, utom i broskvävnaden, och det mesta av kollagenet finns i vår kropp. Det inkluderar hud, hår, naglar, senor, ligament och benvävnad. Typ II är den viktigaste delen av brosk. Typiskt är typ III associerat med typ I, t.ex. i huden. Tillsammans bildar typ I, II och III 80-90% av kollagenet i kroppen. (1)

Våra marin kollagenpeptider är härledda från torskskinn (Gadusmorhua) som är typ I-kollagen.