För förkämparna av vår tids

uppvarvade livsstil!

FLAVON
MAX+

HÄLSA OCH FRAMGÅNG

Flavon har blivit en livsstil för tusentals människor. Huvudtanken i Flavon max Club fokuserar på ett sunt, framgångsrikt, fritt liv fullt av utmaningar med massor av möjligheter att utveckla vår personlighet.

Det är vårt mål att visa möjligheten att leva ett hälsosammare och mer framgångsrikt liv för miljontals människor, hjälpa dem att uppnå ekonomisk och moralisk framgång genom att hjälpa andra.

VARFÖR ÄR FLAVONS PRODUKTER UNIKA?

Produkterna i vår produkfamilj innehåller sammanlagt fler än 40 olika ingredienser från frukter och grönsaker.

Resultat från världens ledande oberoende laboratorium, det amerikanska Brunswick Laboratory bevisar att våra produkter har ett enastående högt TOTAL-ORAC värde (antioxidativ kapacitet).

De innehåller varken konserveringsmedel, syntetiska ämnen, färgämnen, tillsattsämnen eller konsistensmedel.

De har en enastående kroppsidentisk gel-konsistens. Detta tillåter en bra absorbtion och biologisk användning.

Våra grundmaterial införskaffas från pålitliga, flera gånger kontrollerade leverantörer, försedda med specifikationer och intyg.

2-3 skedar Flavon produkt om dagen oavsett årstid garanterar frukt- och grönsaksingrediensernas alla verksamma substanser året om.

De innehåller i många fall förutom ett juicekoncentrat från solmogna frukter och grönsaker även malda frön och skal, gamla örter och kryddor för största möjliga synergieffekt.

Den speciella och hemliga tillverkningsprocessen garanterar att det höga innehållet av verksamma substanser bevaras.

Den konstant höga kvalitén säkerställs av vår egen produktionsfabrik och eget laboratorium.

Allt från inköp av grundmaterial och kvalitetssäkring till produktion och paketering koncentreras till ett och samma företag.

I produktutvecklingsarbetet har vi fått hjälp av vår vetenskapliga medarbatare, Prof. habil Dr. Zoltán Dinya, doktor av ungerska och ryska vetenskapsakademierna som har forskat om flavonoider i över 40 år.

Viktiga resultat från flavonoidforskningen påbörjad av den världsberömda vetenskapsmannen, Nobelpristagaren Albert Szent-Györgyi förkroppsligas och blir handgripliga i våra produkter.