SeaGarden tabletter

Ny forskning visar att Selen

motverkar utveckling av bröstcancer.

Senaste redovisad forskning av professor Alicja Wolk vid Karolinska Institutet, 2012-08-31, visar att selen har en mycket positiv inverkan för att förhindra utveckling av bröstcancer.  Dock är det viktigt att påpeka att det är små doser varje dag som ger ett skydd mot bröstcancer. För stora doser av selen är giftigt.

En studie som pågått under 10 år i USA och som nyligen avslutats tyder på att selen har en mycket positiv effekt när det gäller att motverka utveckling av cancer. 14641 st. läkare, 50 år eller äldre har ingått i studien. Studien visar att en daglig tillförsel av många vitaminer och mineraler i små doser ger de positiva effekterna. s.k. multivitamintillskott.

Till SeaGarden Fiskmjöl >>

Till SeaGarden Kollagen >>

SeaGarden fiskmjöl är en av de absolut mest lämpliga produkter som finns att tillgå när det gäller att tillföra rätt doser av många vitaminer (12 st.) och mineraler/spårämnen (30-tal).

Återigen visar studien att enskilt höga doser av enskilda vitaminer/mineraler är skadligt.*

Naturliga näringsämnen!

Det är en mycket stor skillnad på hur väl en människa kan tillgodogöra sig de olika näringsämnena. Därför är det viktigt att veta, att naturliga näringsämnen, tas upp av kroppen i betydligt större grad än syntetiskt/kemiskt framställda vitaminer och mineraler. Fisk är naturligt och näringsrikt!

Fiskmjöl från SeaGarden, består av sk fet ishavsfisk som fångats i de rena vattnen i arktiska ishavet.

Denna ishavsfisk är mycket rik på naturliga vitaminer, mineraler, vi vet också att fisk är en av människans viktigaste föda och att fet fisk har en mycket positiv inverkan på människors hälsa.

Innehåll!

Innehållet i fiskmjöl är unikt, och anses därför vara en av världens näringsämnesrikaste produkter/kosttillskott.Det innehåller 12 st vitaminer mer än 30-talet mineraler/spårämnen, en stor mängd av de så viktiga Omega-3 fettsyrorna EPA och DHA,Omega 6 GLA, dessutom samtliga essentiella aminosyror (fiskprotein).

Unikt!

Det unika är att alla dessa näringsämnen finns i en och samma produkt, dessutom i en för människan lämplig biokemisk balans. Detta gör det väldigt enkelt att komplettera den dagliga kosten. Det behövs inte 8-10 olika preparat för att erhålla ett komplett kosttillskott. Allt finns i en och samma produkt. SeaGarden fiskmjölstabletter.

Samverkanseffekt

Att alla näringsämnen kommer in vid samma tillfälle, skapar en synergieffekt(samverkanseffekt) som är positiv för näringsupptaget.

Ät fisk så blir du intelligent!

Det gamla talesättet fick ny aktualitet på läkarstämman i Stockholm hösten 1997. Såväl svenska som internationella studier styrker detta. Det är fettsyrorna i fisk och då framförallt DHA, som har betydelse för hjärnan, men även för hjärtats hälsa.

Prof. Tom Saldeen, pekar i sin bok "Fiskolja och hälsa" på följande:

1. förbättrar inlärning

2. påverkar mentala hälsan

3. sänker högt blodtryck

4. förbättrar huden

5. minskar luftvägskatarr

6. förebygger oregelbunden hjärtverksamhet och död i hjärtsjukdom

Referenser

- Efter några månaders tillskott av SeaGarden lindrades min psoriasis på ett mycket påtagligt sätt, vilket var huvudsyftet till att jag började äta SeaGarden. Dessutom är jag numera sällan förkyld, vilket jag upplever som en mycket positiv extra effekt.

Lena-Sachs Gunnarsson, Huskvarna

- Min ständiga återkommande migrän försvann när jag började att äta SeaGarden, dessutom kan jag koncentrera mej på ett betydligt bättre sätt.

Monica Nordvall tvåbarnsmor, Växjö

Klicka i hörnet för helskärm!