• Marint Kollagen...
  • ... utvecklar muskelstyrkan och skyddar dina leder!
  • Framställt av vildfångad torsk från Nordatlanten!
  • Börja med SeaGardens naturliga, bioaktiva produkter!
Välkommen till ett friskt och rikt liv

Föreningslandslaget erbjuder produkter som leder till ett friskt leverne.

Seagardens produkter baseras på ishavsfisk. De är 100% naturliga och

är gluten, laktos och sockerfria. Inga E-ämnen och garanterat giftfria.

Hälsobefrämjande tillskott från vildfångad ishavsfisk.

Sunt med fiskprodukter från Seagarden A/S

Marint Collagen

Naturliga, bioaktiva näringsprodukter direkt från Nord-Atlanten

Fisk är en god källa för proteiner, som enkelt tas upp i kroppen och som bidrar till att bygga och bibehålla muskelvävnad. I tillägg innehåller fisk många andra näringsämnen som kroppen behöver, däribland Selen, B-12 som ger ett bra immunförsvar, samt jod.

Fiskbenen bidrar med kalcium och fosfor som stärker benstomme och tänder.

I fiskskinnet finns Collagen, ett viktigt strukturellt protein som upprätthåller elasticitet, och styrka i bl.a. benstomme, senor ledband, brosk, samt hud hår och naglar.

Träning och aminosyreprofiler.

Det är bl.a. något forskarna tror kan vara orsaken till de positiva effekterna som observerats vid intag av torskprotein vs. Whey protein. En annan faktor är innehållet av essentiella förgrenade aminosyror (BCAA- branch chain aminoa cids) Detta är aminosyror som metaboliseras direkt i muskeln istället för att gå via levern och har betydelse för proteinets biologiska värde. Produktens naturliga kombination av vitamin B-12 och Jod bidrar till att öka energinivån.

Det som också är viktigt i sammanhanget är att det är en 100 %, naturlig produkt.

Som via batchnumret på förpackningen även garanterar, en giftfri produkt, enligt de EU-normer som föreligger.

Aminosyreprofilen i fiskprotein är annorlunda sammansatt än i andra proteinkällor, då förhållandet mellan olika aminosyror varierar.

Produktsortiment

NYHET!

Rikt på naturliga vitaminer och mineraler ex. samtliga B-vitaminer.

"Vi har kunnat konstatera att de hundar som regelbundet åt SeaGarden, inte blev lika utsatta för fästingangrepp. Samtliga B-vitaminer som finns i fiskmjölet bidrar till detta.

En tredje positivt effekt var att  hundarnas päls fick en bättre kvalité."

Blekinge Hundsim

Ny forskning visar att Selen

motverkar utveckling av bröstcancer.

En studie som pågått under 10 år i USA och som nyligen avslutats tyder på att selen har en mycket positiv effekt när det gäller att motverka utveckling av cancer.

14641 st. läkare, 50 år eller äldre har ingått i studien. Studien visar att en daglig tillförsel av många vitaminer och mineraler i små doser ger de positiva effekterna. s.k. multivitamintillskott.

Unikt kollagen av torsk

Seagarden Torskprotein Kollagen innehåller kollagenpeptid av norskt arktiskt torskskinn. Kollagen är den huvudsakliga beståndsdelen i leder, muskler, hud och brosk och utgör en tredjedel av den totala kroppsproteinet. Från mitten av 20-års ålder försvagas kroppens kollagennivå gradvis, och lederna blir mer utsatta för slitage och hudens kollagenkvalitet försämras.

Fullvärdig proteinkälla med hög kvalitet

En komplett proteintillskott med alla essentiella aminosyror och vitaminer, mineraler och omega-3-fettsyror (EPA + DHA).

Produktens naturliga innehåll av jod och vitamin B12 hjälper till att öka energinivån.

FiskePulver

FiskeTabletter

Marint kollagen

av hvitfisk fra Nord-Atlanteren

Marint Kollagen av hållbar viltfångad torsk från det kristallklara vattnet i nordatlanten. Kollagen av typ I som innehåller bioaktiva oligopeptider som produceras från torskskinn.

Kollagen är viktigt för att behålla en ung och smidig hud.

Ett 10-tal redovisade studier, från presenterad forskning

gällande Marint Kollagen Peptider visar:

•  Reducerade antal rynkor i huden

•  Begränsar utveckling av celluiter

•  Påverkar positivt kroppens egenproduktion av collagen,

vilket positivt påverkar ömmande leder

Seagarden är en 100% ren naturprodukt och 100% fritt från kemikalier. Består av ishavsfisk, fiskad på 800-1000 meters djup

i Norska ishavet. På detta djup finns inga bakterier, därför är Seagarden en mycket ren produkt.

Affärsidé

”Att till ett rimligt pris förena människors samt djurs välbefinnande

med inriktning på en ren miljö både invärtes samt utvärtes.”

Lasse Edberg

Föreningslandslaget

Telefon:  070-571 47 10

Företaget har F-skattsedel och moms ingår i samtliga priser.

Maila mig!

Beställ Seagardens produkter här

- snabbt och enkelt

Du handlar mot faktura. Du får hem dina varor och kan i lugn och ro kontrollera dina varor  innan du betalar.

PRISER SEAGARDEN PRODUKTER

Fiskmjöl, kapslar. Burk om 250 st. Pris 289:- plus frakt-

Beställ minst 5 st burkar om 250 st så betalar du endast 275 :-

per burk och har fri frakt inom Sverige!

Fiskmjöl, påsar om 250 gram. 199:- plus frakt.

Marint Kollagen i burk

150 gram. 299:- plus frakt.

300 gram 399:- plus frakt.

LEVERANSTID

Normalt får du dina varor inom 3-5 arbetsdagar efter beställning. Avvikelser kan förekomma, i sådana fall kontaktar vi kunden.

OBSERVERA!

Normalt  får du en bekräftelse efter din beställning.  Det har dock visat sig i något fall att den uteblivit. Vi arbetar på att hitta en lösning på problemet så att ingen skall behöva bli utan varor.

Får du ingen bekräftelse bör du kontakta Lasse Edberg, antingen via mail eller telefon. Tel:  070-571 47 10, e-post: info.foreningslandslaget@telia.com

Servern påträffade ett fel.

Beställningen mottagen!

Antal: